Direktlänk till inlägg 4 oktober 2010

Fastande

Av Fia - 4 oktober 2010 22:07

Imorgon ska jag lämna in massa prover för den årliga kontrollen jag gör för min diabetes. Så nu efter kl 22 ska jag vara helt fastande fram tills jag tagit alla prover imorgon bitti. Jag ska även lämna in urinprov som dom kollar så man inte har någon äggvita i urinen vilket är ett tidigt tecken på att man kan börja få fel på njurarna.. Men peppar,peppar så har jag aldrig haft det och jag har nu haft min diabetes i 26 år nu i oktober!

Sen så får jag ta Hba1c imorgon också vilket är det som är mest spännande! Det visar hur ens blodsocker har legat dom senaste ca 3 månaderna!

Jag hoppas att det ligger runt 5,5 fast nu har det ju fått nya mätvärden så jag vet inte vad 5,5 är i det nya värdet.


Vårdcentralen öppnar kl 8 så jag tänker vara där i tid så jag blir bland dom första.Ringde till vc idag för att fjäska lite och sa att jag vill komma in snabbt för provtagningen så jag inte får nån känning vilket dom sa att det skulle dom se till! Så gulligt av dom! Men jag brukar inte få några känningar utan brukar ligga lite högt så jag inte riskerar att bli låg.

Förut åkte jag jämt till Östra för att lämna alla prover veckan innan läkarbesöket men fick veta för nåt år sen att det går lika bra att gå till vårdcetralen!

Så det gör jag hellre än att åka över hela stan för att ta några prover!

Nu ligger jag på 9,2 i mitt blodsocker vilket jag tror blir perfekt för morgondagen. Men jag kollade på min pump och såg att det var 2,30e kvar i kroppen i 3 timmar vilket är för 2 mackor jag åt nu vid 21:30. Tror inte jag kommer att bli låg pga. det.

Nu ska jag kolla på desperate houseviwes som gubben har laddat ner åt mig!


 

 
 
Nina

Nina

5 oktober 2010 09:16

Vår vårdcentral och labb öppnar kl. 8, men de är så snälla att de tar emot diabetiker från kl. 7.30 så vi inte behöver köa. Oftast de morgnar jag har tänkt besöka labben, så vaknar jag med lågt bs och får sgs alltid skjuta upp labbesöket. Typiskt.

http://www.livetmeddiabetes.blogg.se

Fia

5 oktober 2010 14:41

Jag var först imorse så det gick bara bra!Jag försöker ligga lite högre än vanligt så jag slipper känningar men det är inte lätt alla gånger att få till det.

 
Johanna

Johanna

5 oktober 2010 18:53

Hej!
Hoppas dina värden ligger bra. Jag ska oxå ta en massa prover i veckan.

Ha det bra!

http://novaj.blogg.se

Fia

5 oktober 2010 22:59

Hej! Mitt hba1c hade gått upp till 5,9 men det är helt ok. Hoppas bara att dom andra proverna är bra också! Håller tummarna att dina prover är bra med! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 17 december 2010 06:29

Hädanefter kan ni hitta mig på: http://insulinbella.wordpress.com/ Kände att jag ville göra en snyggare och roligare blogg + utan reklam! Men den nya är fortfarande inte klar i utseendet mm. Så jag håller på att ändrar fram och tillbaka med ...

Av Fia - 15 december 2010 15:08

Idag skulle vi ocg käka julbord med jobbet. Innan hade jag legat på 21 i mitt blodsocker och det hade bara gått ner till 18,9 då vi skulle iväg och käka. Ni som har diabetes vet hur "trevlig" man kan bli när man ligger högt..Jag blir jätte irrite...

Av Fia - 13 december 2010 17:48

Håller på att springer mellan tvättstugan fram & tillbaka. Känner att jag ligger lågt när jag kommit upp i lghten. Och jag tar en av gubbens redbull för att få upp blodsockret! Kors i taket! Man kan visst lära "gamla hundar att sitta" Jag har ju en...

Av Fia - 12 december 2010 09:17

I fredags åkte jag till min kompis och sov kvar där. Kollade idol finalen och drack lite glögg som jag hade tagit med. När jag var på bolaget senast så såg jag Tindras glögg utan tillsatt socker dvs endast 5g kolhydrater per 1 dl. Så jag köpte en...

Av Fia - 8 december 2010 14:57

Var till min lungläkare idag. Jag har eller är ju extremt trött än. Jag ska ju utredas mer om det är struma jag har. Men min lungläkare sa att det kan vara Sarkoidosen för den kan ge en extrem trötthet. Men han ska göra vidare utredningar med mig...

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards