Direktlänk till inlägg 22 maj 2010

Sockerfri sirap

Av Fia - 22 maj 2010 18:25

Idag till frukost fick vi så goda pannkakor. Dom hade bla. haft i sånt här canderell fast ett annat märke istället för socker. Till pannkakorna kunde vi bla. ta sockerfri sirap på!!! Helt sjukt!!Men det finns! Fast det var 8g socker per 100ml så lite socker var det i men det är ju inget mot riktig sirap. Smakade lite på den ena pannakakan jag åt men det var för sliskigt, inget för mig!

 

 
 
Anna

Anna

23 maj 2010 12:00

va? Det visste inte jag att fanns sådan sirap med :)

http://www.diabetestyp1.blogspot.com

 
Ingen bild

Mary

27 maj 2010 14:00

Du verkar ha riktigt jobbiga problem med pumpen:8 Tråkigt. Har du provat att sätta in den, alltså själva nålen, någon annan stans än där du brukar. Typ lång bak ovanför rumpan i hullet där..ellerlängre upp mot revbenen? Tänker om du fått ngn sån fett-förhårdnad sm kanske gör att insulinet inte kommer ut? INgen aning, men bara en tanke sm slog mig.

 
Ingen bild

Fia

28 maj 2010 07:17

Mary, jag sätter där på hullet vid midjan/ovanför rumpan. Men har även provat på magen många ggr men där går det inte alls, stramar och gör ont + att insulinet inte tas upp där. Så har du fler tips så tas dom tacksamt emot!:)

 
Ingen bild

Mary

29 maj 2010 00:48

Hej igen.. Hmm vad knepigt. Det här kommer ju lite sent, nu när du snart är hemma i sverige igen. Men tror de har socker i lite allt möjligt i US..och majs kan faktiskt höja blodsockrety rätt bra, spedc om de har socker i majssoppan (för visst var det ngt sådant du åt). Du skrev ju att majssoppan var rätt söt va? Tror det e lite så i US..det e mkt socker å det e mkt som e sötat å man behöver avsevärt mkt mer insulin än man är van vid...säkert endel fett också...som sagt..det är faktiskt US vi pratar om;). I sverige har vi så lite socker i maten jämfört med många andra länder. Kanske kan vara bra att tänka på om du reser dit igen iaf.
Vad har du för infusins-set? Stramar å sticker? What? Min känns inte alls. Låter inte alls ngt bra. Om man tar hullet(om man har ngt) i midjan..där man är som smalast..och så går man bak mot ryggen någon cm, om du förstår..så man inte är framme på magen. Där provade jag att sticka mig.. alltså i sidan i midjan, så att säga. Det funkade jättebra på mig. Ibland tycker jag att jag känner själva plastslangen som sitter kvar, den trycker väl mot ngn nerv..men efter ett tag tycker jag det går bort..när man pyttsat ut lite insulin. Jag brukar sträcka ut huden när jag sticker mig också så att det inte sträcker i huden när jag rör mig...efter att jag ytt infusionssett..om du fattar? ngn gång när det inte alls funkar med pumpen, typ när jag varit utomlandsoch det varit SUPERVARMT så har jag faktiskt tagit 1/2-1 enhet i timman när jag varit ute dagtid, å sen haft pump när jag sovit på natten. Låterkanske lite meckigt..å det är det..men det har iaf fungerat.
Hoppas du får ordning på det när du kommer hem!

 
catta

catta

29 maj 2010 11:15

hej Fia. ja tror de är mer med resan rutiner mat mm som gör det. att timmarna ligger längre frame l bak än i sverige, för så var de med mig när ja var i thailand, ja låg så högt resp lågt hela tiden pga tids skillnaden!

du skall se att de blir bra nr du kommer hem!
pöösöss catta

http://www.diabetesochtraning.blogg.se

 
Ingen bild

Bethy

21 november 2010 08:19

Var hittade du sockerfri sirap???

Fia

21 november 2010 12:01

I USA (vart annars kan man hitta sånt ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 17 december 2010 06:29

Hädanefter kan ni hitta mig på: http://insulinbella.wordpress.com/ Kände att jag ville göra en snyggare och roligare blogg + utan reklam! Men den nya är fortfarande inte klar i utseendet mm. Så jag håller på att ändrar fram och tillbaka med ...

Av Fia - 15 december 2010 15:08

Idag skulle vi ocg käka julbord med jobbet. Innan hade jag legat på 21 i mitt blodsocker och det hade bara gått ner till 18,9 då vi skulle iväg och käka. Ni som har diabetes vet hur "trevlig" man kan bli när man ligger högt..Jag blir jätte irrite...

Av Fia - 13 december 2010 17:48

Håller på att springer mellan tvättstugan fram & tillbaka. Känner att jag ligger lågt när jag kommit upp i lghten. Och jag tar en av gubbens redbull för att få upp blodsockret! Kors i taket! Man kan visst lära "gamla hundar att sitta" Jag har ju en...

Av Fia - 12 december 2010 09:17

I fredags åkte jag till min kompis och sov kvar där. Kollade idol finalen och drack lite glögg som jag hade tagit med. När jag var på bolaget senast så såg jag Tindras glögg utan tillsatt socker dvs endast 5g kolhydrater per 1 dl. Så jag köpte en...

Av Fia - 8 december 2010 14:57

Var till min lungläkare idag. Jag har eller är ju extremt trött än. Jag ska ju utredas mer om det är struma jag har. Men min lungläkare sa att det kan vara Sarkoidosen för den kan ge en extrem trötthet. Men han ska göra vidare utredningar med mig...

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards