Alla inlägg den 1 maj 2010

Av Fia - 1 maj 2010 23:56

Alla ni inbitna facebookare, ni måste kolla på det här avsnittet med Southpark

Dom gör så bra paradoi på hur facebook styr våra liv! Garvade rätt mycket när det handlade en del om farmville, att man inte kan göra vissa saker för just den tiden ska man skörda osv   Som tur är så har ja tagit mig ur mitt farmville beroende nu  

Av Fia - 1 maj 2010 09:25

Japp idag är det 1:a maj. Här ska det demostreras! Har demostrerat sen jag var liten, då med mina föräldrar.

Tycker det är viktigt att visa att vi accepterar inte detta samhälle som det bara blir större och större klass skillnader emellan. Dom sjuka straffas, dom arbetslösa straffas. Visst finns det folk som inte vill jobbar eller fuskar sig till sjukskrivning med det är verkligen en sån liten %

Varje person ska reda sig själv och har du inga pengar ,ja sorry då är det så.

Folk får sparken medans vd:n får extra bonus på miljonbelopp, är det rättvisst?

Nej sånt här gör mig upprörd. Sen sitter folk hemma och klagar men gör inget.

Ut och visa upp erat missnöje då!

Det är lika med att vi med typ1 diabetes får våra hjälpmedel gratis.

Men vissa partier tycker att det ska vi inte ha rätt till utan varje person ska klara sig själv.

Vi har en livslång sjukdom och tänk dom som inte skulle ha råd med att hämta ut blodsocker stickorna eller tillräckligt med insulin. Hur skulle det gå för dem? Ampution?

Men sveriges befolkning är för klena och fega enligt mitt tycke. Gör som fransmännen, är dom missnöjda över något ja då j-klar går dom ut och visar det!


 Här är en fin Che flagga med kubanska flaggan som fanns med i tåget 2006

 




Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards