Alla inlägg den 20 maj 2010

HI

Av Fia - 20 maj 2010 23:53

Inatt vaknade jag och kände att nåt inte var rätt men mådde inte jättedåligt..Låg på HI dvs. över 33 i mitt blodsocker! Tog insulin med pennan och bytte infusionssett. Det blödde som bara den när jag bytte så antagligen har inte insulinet blivit upptaget. Så inatt tänkte jag nästan ta långverkande insulin och börja med pennorna för jag är så trött på att det händer så här att jag inte får i mig insulin!

Idag promenerade gubben & jag till Wallmart, det tog ca 45 min. Vi mötte endast en som joggade på hela den vägen!! Det är sjukt vad folk tar bilen överallt! Men vi fick lov att ringa efter skjuts dels för vi hade handlat så mycket mat + att jag fick en ordentlig blåsa på min högra fot.

Snart ska jag & Linda (som vi bor hos) på ansiktsbehandling och ryggmassage! Ska bli sååå skönt!!

Just nu sitter vi ute på deras veranda och äter mini morötter och dipp i skuggan för det är 25° här så det räcker att vara i skuggan   

Av Fia - 20 maj 2010 02:13

Har nyss kommit tillbaka från ett stort köpcentrum.

Blev väldigt upprörd då vi gick in i en djuraffär där de sälde hundar!!! Dessa stackars hundar satt i små inglasade burar. Jag reagerade väldigt starkt och började fråga upprört en som jobbade där om hundarna fick komma ut något och hur de tänkte när de hade dom instängda i såna små burar!! Tjejen som jobbade där blev lite obekväm av mina frågor men det verkade som om det var helt normalt att ha hundarna så här! Hon sa att när dom blir lite större och inte blir sålda så får de en lite större bur och så pekade hon på en pyttelite större bur! Jag var så arg!! Och inte nog med detta så var det 20% på alla hundar! Jag menar, dom är för fan inga leksaker som man sätter ner priset på! Varför värderas djur så lågt??

Tog kort där inne så ni ska få se vilket djurplågeri det var:

 

Sen köpte jag dom här skorna till Cattas minsta tös

  Blir dom bra Catta?   

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards