Direktlänk till inlägg 22 maj 2010

Pumpen ut!!

Av Fia - 22 maj 2010 06:04

Japp, idag blev jag så j-vla trött på pumpen så den åkte ut! Jag låg högt som vanligt men misstänkte att det var nåt fel med pumpen. Tog ut infusionssettet och det är som en bula + blir ett blåmärke på en gång! Fan vad trött jag var på skiten då! Så jag beslutade mig för att börja köra med Humulin (långverkande insulin) några dagar nu. Får se hur det går, minns inte hur mycket jag brukar ta men på ett ungefär.. Vet att jag tar mer på kvällen så vid lunch idag tog jag 6e och nyss tog jag 11e Humulin. Låg på 4,5 nyss så jag har precis ätit en banan. Känns som jag ligger mycket lägre men det beror väl på att jag legat på typ 20 hela dagarna nu..

Nu ska jag snart sova så god natt eller egentligen god morgon på er där i Sverige!

 
 
catta

catta

22 maj 2010 20:00

ååå stackare. hoppas du får ordning på bs! men tur du hade med de andra pennonrna!... du vet nog att långtids kommer visa rätta värden om ngr dar... men de blir toppen!. mkommer du fortsd med pennonr sen????

ja fick ju ner mitt ordentl imed pennorna!!
du kan slänga kartonegen!!!. de gör inget!!!
Sedan kvittit spelar ingen roll! bara glad du köpte dem!;, hör av dig när du kommer hem så ordnar vi med transporten!! pööss tjejeN!. / banan girl ju!

http://www.diabetesochtraning.blogg.se

 
Ingen bild

Fia

23 maj 2010 00:39

Kommer nog att köra med pennorna ett par dagar till men sen när vi åker hem vill jag ha pumpen i igen eftersom det är enklare med tidsomställningen då. Sen kommer jag köra med pumpen igen.
Men idag har jag legat mycket på 5 i bs så det är bra :)
Kramiz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 17 december 2010 06:29

Hädanefter kan ni hitta mig på: http://insulinbella.wordpress.com/ Kände att jag ville göra en snyggare och roligare blogg + utan reklam! Men den nya är fortfarande inte klar i utseendet mm. Så jag håller på att ändrar fram och tillbaka med ...

Av Fia - 15 december 2010 15:08

Idag skulle vi ocg käka julbord med jobbet. Innan hade jag legat på 21 i mitt blodsocker och det hade bara gått ner till 18,9 då vi skulle iväg och käka. Ni som har diabetes vet hur "trevlig" man kan bli när man ligger högt..Jag blir jätte irrite...

Av Fia - 13 december 2010 17:48

Håller på att springer mellan tvättstugan fram & tillbaka. Känner att jag ligger lågt när jag kommit upp i lghten. Och jag tar en av gubbens redbull för att få upp blodsockret! Kors i taket! Man kan visst lära "gamla hundar att sitta" Jag har ju en...

Av Fia - 12 december 2010 09:17

I fredags åkte jag till min kompis och sov kvar där. Kollade idol finalen och drack lite glögg som jag hade tagit med. När jag var på bolaget senast så såg jag Tindras glögg utan tillsatt socker dvs endast 5g kolhydrater per 1 dl. Så jag köpte en...

Av Fia - 8 december 2010 14:57

Var till min lungläkare idag. Jag har eller är ju extremt trött än. Jag ska ju utredas mer om det är struma jag har. Men min lungläkare sa att det kan vara Sarkoidosen för den kan ge en extrem trötthet. Men han ska göra vidare utredningar med mig...

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards