Alla inlägg den 22 juli 2010

Av Fia - 22 juli 2010 20:03

Min gubbe hittade ett spel som handlar om att lära sig om diabetes.

Det är riktat till barn och jag tycker det är en väldigt bra informationskälla eftersom man som barn/tonåring kanske inte vill eller orkar lyssna till vad ens föräldrar eller läkare säger till en.

Men jag är lite kritisk till varför spelfiguren ska svimma när den får ett blodsocker på över 10? Jag menar, hur ofta händer det att man svimmar när ens bs ligger på 10-15? Tycker det är lite skräck propaganda tyvärr. "Sköter du dig inte så kollapsar du"

Det är ju betydligt vanligare isf att svimma av när man ligger väldigt, väldigt lågt men inte så super vanligt heller.

Har själv testat spelet och jag tycker det var rätt skoj ändå   

Av Fia - 22 juli 2010 17:35

Igår var vi på husvisning    Huset var verkligen jättefint och gulligt men för litet. Sen så låg det rätt så långt bort på landet men ändå nära Gbg men tänkte på alla småvägar att köra där på vintern..inte så skoj.

Men det var kul att titta på det iaf!

Får nog vänta med att köpa hus eller lght tills gubben är klar med sina studier och har fast jobb så vi kan få mer i lån då!

Precis innan vi skulle åka iväg på husvisningen fick jag    ju en lagom rolig känning, verkligen störtdök i bs så jag hällde i mig yoghurt och massa vanlig coca cola för att få upp bs fort! Så jäkla typiskt när man ska iväg på nåt viktigt!

Sen fick jag ju skriva in yoghurten och colan på viktklubb och det gick faktsikt bra! Kom inte upp i så många kcal jag skulle äta under dagen iaf så det var lugnt!

Hade tänkt tränat idag men var nyss in på schemat och det var verkligen inget som lockade + att det är mycket mindre gruppträning nu på sommaren, lite tråkigt.. Så jag ringde för att höra om det fanns nån introduktions träning på gymmet men det var inte förräns i augusti..så då sket sig det med. Jag har tränat lite på gym förut men vill ha en instruktör med första gången så man gör rätt + att man får ett program att gå efter. Annars sitter jag bara på en motionscykel eller går på ett löpband som ett fån  

Nu ska jag göra nåt gott till middag. Har bara ätit en naturdiet smoothie + ett äpple till lunch.

Kan starkt rekommendera naturdiets smoothie

Så himla goa + att det krävs knappt nåt insulin för mig när jag har ätit dem, typ 1,5e av någon konstig anledning..och ändå är det 9,5g kolhydrater per 100ml. Kanske är det värmen som gör att jag behöver mindre insulin?

Sen om de hjälper till att gå ner i vikt vet i 17 men goda är dom och lite insulin kräver dom så varför inte?


 




Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards