Alla inlägg den 21 juni 2010

Av Fia - 21 juni 2010 21:56

Idag har mitt bs vart sädär. Jag vaknade vid 5 tiden imorse och mådde lite kasst. Tog ett blodprov som visade 17,3. Lite mysko att jag kände mig så dålig, det var ju inte superhögt men kroppen reagerar ju olika gång på gång. Tog extra insulin och sen somnade jag om. Vaknade av att jag låg lågt. Min syn var kass, hatar när det blir så!

Åt musli och fil med sylt, pallrade iväg till jobbet. Tog lite insulin när jag kom fram till jobbet eftersom jag körde bil och inte ville riskera att bli låg igen på vägen dit.

Innan lunch känner jag mig konstig, tar bs som ligger på 26,7! Blir såååå trött på den här j-vla skit sjukdomen! Då har det blivit nån j-vla rekyl efteråt trots att jag åt min vanliga frukost och tog insulinet efteråt!

Jag önskar att de kan hitta ett botemedel NU!! Inte om 20 år utan detta året!

Jag brukar tycka att min diabetes funkar ok för det mesta men idag har den tagit alldeles för mycket av min tid. Brukar knappt skriva något om botemedel, alltså det är klart att jag hoppas att de snart kommer på ett men idag har jag tänkt mycket på det!

/Frustrerad Fia   

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards