Alla inlägg den 15 februari 2010

Av Fia - 15 februari 2010 20:55

När jag var hos läkaren på vårdcentralen i fredags så var denna fina konversation mellan oss:

Läkaren: Nästa gång du ligger på 20 i ditt blodsocker så ska du åka in till sjukhuset direkt!

-Nä sa jag.

-Jo sa han.

-Skulle inte tro det, då skulle jag åka in var & varannan dag!

-Du, jag kan en hel del om diabetes jag med, avslutade läkaren med.

Jaja tänkte jag, jag låter han få sista ordet...orkar inte tjaffsa emot.

Tänkte på det sen. Herregud vad alla akutmottagningar skulle vara överfulla med höga personer med diabetes

Av Fia - 15 februari 2010 18:42

Nu blir det ett väldigt anti och negativt inlägg så ni som har en bra dag eller liknande sluta läs nu   

Nu har jag fan legat högt i över en vecka! Vill inte ens tänka på hur mitt Hba1c måste ha gått upp nu! Jag blir så j-vla grinig och trött när jag ligger högt. Och irriterad ska vi inte ens nämna. Allt min gubbe gör är fel tycker jag..stackarn får stå ut med så mycket när jag mår så här dåligt.

Har nyss bytt infusionssett så jag hoppas att det kanske vart nåt fel på det för det var lite blod i nålen såg det ut som när jag drog ut den.

Det blir så drygt på jobbet när man ligger högt. Hjärnan funkar inte som den ska direkt..jag blir så seg! Just nu är det lite stressigt på mitt jobb så det kanske också är en orsak till mina höga värden.

Vill bara ligga så där perfekt igen som jag nyss har gjort! Ibland tänker jag: Jaha, ska jag inte få känna mig "frisk"mer än nån dag/vecka och sen ska mitt j-vla blodsocker skjuta i höjden igen..är så jobbigt!

Nä det var allt jag jag hade att klaga om idag!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards