Alla inlägg den 7 februari 2010

Av Fia - 7 februari 2010 19:08

Halloj!

Har inte orkat eller haft tid dom senaste dagarna för att uppdaterat här.

Först var jag ju på Thåström, han är alltid lika fantastisk!

Sen har jag tränat!Är så duktig att jag inte lagt av än som jag har en tendens att göra efter ett tag tyvärr. Igår gick jag förresten 2 promenader med två olika hundar. Först åkte vi till ett fint ställe i skogen med massa slingor, valde då 2,5km slingan eftersom Max (hunden) är väldigt liten och inte orkar gå för långt så de tblev lagomt. Sen lämnade jag tillbaka honom och tog med den andra hunden som min kompis har. Han är en stor rondellblandning av massa raser så jag tog en ordentlig promenad med honom också! Det var ju så härligt väder igår med sol och allt. Sånt väder får det gärna fortsätta vara!

Festade lite igår men glömde att ta insulin till drinken P2 som jag drack hemma innan jag gick ut. Det är Vanilj vodka och Apple sourz i +sprite zero så det är den där apple sourz som alltid lyckas höja mitt blodsocker så när ja kom till stan där jag träffade min kompis så låg jag på 20 i bs, så jävla typiskt! Men det var bara att ta extra insulin och sen drack jag vitt vin resten av kvällen eftersom det inte har någon påverkan på mitt blodsocker.Sen köpte jag en god baguette med mig hem som jag käkade innan jag la mig, tog kombination på pumpen till baguetten. Imorse låg jag på 4,2 så det var bra! Så skönt när man lyckas pricka in rätt insulin mängd!

Idag har jag vart på filmfestivalen och sett Valhalla rising som Mads Mikkelsen är med i. Den var rätt brutal, det gick t.o.m folk efter ett litet tag! Hallå säger jag! Det är en film om vikingar, det är ju ingen komedi/romantisk film direkt så vad hade de förväntat sig?  

Efter filmen så gick jag och en arbetskompis och åt en jättegod soppa! Efter det så promenerade jag nästan hela vägen hem om man räknar från bion där filmen gick så gick jag totalt 7 km! Gick över GötaÄlv bron så jag tog några kort.

Här är ett av korten:

 

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards