Alla inlägg den 13 februari 2010

Av Fia - 13 februari 2010 20:52

Vi orkade inte gå ut efter bion och äta för vi köpte med oss den största popcornen och varma chips på bion..så vi blev proppmätta av det fast vi orkade inte äta mer än hälften av varje så nu är vi hemma igen!

Snabba cash var verkligen bra! Filmen är lite strax över 2 timmar men det märks verkligen inte att den är så lång! Händer nåt hela tiden så jag rekommenderar den verkligen!

Så ni som inte sett den, se den!

Av Fia - 13 februari 2010 14:21

Ja just nu hatar jag min pump eller det är väl infusionssettet jag ska hata!

Bytte ställe idag på fm. Åkte sen och lånade en kompis hund & gick en promenad på 40 min med honom.

Åkte sen hem till svärföräldrarna en sväng, tänkte äta där. Tar blodprov som visar 22,6! Blir så trött!! Inte hade jag med mig min handväska där jag har insulinpennan mm heller för jag tänkte att jag bara skulle vara borta en liten stund.

Så det vara bara till att åka hem, ta insulin med pennan och sätta ett nytt infusionsset.

Jag sätter dom oftast eller mest snett bak på "kärlekshandtagen", jag kanske sätter där för ofta? Men jag har inte fått några bulor eller så. Men nu satt jag den på magen men där brukar jag ha svårt att ha dem för det brukar strama och krångla där. Så vi får se om några timmar igen hur jag ligger.

Ikväll ska jag och gubben min på Snabba cash Tror den kommer att vara skitbra! Annars får jag se på snyggingen Joel som spelar i huvudrollen och det kan ju vara värt att se filmen bara för att han är med i den   

Sen hade vi tänkt gå ut och äta på Farellis ikväll men det var fullbokat när vi hörde efter där tidigare i veckan. Dom har helt underbar mat + världens goaste milkshake med tex. likör 43 i, sååå god! Så synd att det var fullbokat där ikväll, vi får hitta något annat gott ställe iställe! Kanske lyxa till det med en räkmacka på Heaven23 ?

Ha en bra kväll allihopa!

Av Fia - 13 februari 2010 10:40

Har inte orkat bloggat nåt på hela veckan. Har haft fullt upp på jobbet och med mitt blodsocker som legat runt 20 väldigt mycket och mått halv kasst hela veckan   

Så igår tog jag mig till vårdcentralen och träffade en läkare för jag ville veta om jag har nån infektion eller liknande eftersom mitt blodsocker är i sån obalans nu.Fick ta ett blodsocker där och det låg så klart på 7,7 lite komiskt när jag sagt att jag ligger högt nästan hela tiden,haha..

Men alla prover var bra så det kunde vara nåt virus. Men det kanske är stress också för det kan ju påverka blodsockret.

Sen har jag börjat äta järntabletter för jag har blodbrist,järnbrist så nu är det ytterliggare en tablett att ha i sig varje dag=1/2kortison, 3immunnedsättande tabl. och 1järn tablett..vilken härlig blandning och så massa insulin så klart   


Sen en underbar grej jag har att berätta!! Vi ska åka 3 veckor till USA i maj!

Fatta vad underbart det kommer att bli! Riktig långsemester!!

Farmor har ju släkt där som vi ska bo hos och dom skulle fixa med våra biljetter nu i helgen men smarta jag hade ju inte fixat något nytt pass (mitt gick ut förra sommaren) så jag fick kuta ner och fixa ett nytt igår! Så nu måste vi vänta ca 5 arbetsdagar på mitt pass innan vi kan boka flyget!

Alltså jag visste ju att det hade gått ut men tänkte inte att man behövde ha det när man bokade biljetterna, tänkte att det räcker väl med personnr mm men icke. De behöver passnummer för att boka biljetterna åt oss. Dom har så mycket flygpoäng så vi skulle få till 2 resor så jag & gubben tar en och min syster,hennes man & barn tar den andra så därför ska de beställa åt oss så vi får gratis resorna   

Så vi planerar för fullt nu vad vi ska göra där. Håller på att kollar vad det kostar att flyga till Las Vegas från Colorado där vi kommer att bo. Det är inte farligt ca 1500:- tur och retur + hotell för 1000:- för 3 nätter så jag hoppas vi hinner dit!!

Catta ska jag eller vill jag se en UFC match live! Det är därför jag vill till Las Vegas!

Så nu är det nerräkning!!

Har dealat med chefen om semester så hon gick till sist med på att ge mig ledig då!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards