Direktlänk till inlägg 3 augusti 2010

Fan för mig..

Av Fia - 3 augusti 2010 23:19

Usch, nu är det för mycket grejer som händer dvs. det med stugan gör mig nervös..om vi ska ringa och lägga ett bud imorgon! Så vad gjorde jag för att dämpa ångesten & tänka på nåt annat? Jo för att dämpa min konstiga "lycko-ångest-jobbiga-tänka för mycket ångest" så ställde jag mig och bakade en smulpaj med blåbär! Och jag åt inte lite av den kan jag säga! Usch...men den blev jäkligt god! Så nu får vi se hur mitt blodsocker kommer att bli inatt..får skylla mig själv, såna smällar man får ta!

Så bye bye viktklubb känns det nu tyvärr.. Men ska försöka komma iväg imorgon och träna bort allting!!

Alltså vi vill ha den här sommarstugan jättemycket! Men det jag börjar nojja mig för är för det första att ta ett lån! Sen behövs ett nytt tak läggas på inom kort, kanske inte just nu men lite senare och det har gubben sagt att det kan väl inte vara så svårt.. Så jag hoppas han vet vad han talar om så vi inte står där som fån utan ett tak sen,haha.. Sen behövs den målas om och då ska man skrapa bort all färg först vilket jag kommer att tröttna på efter 5 min om jag känner mig själv rätt. Jag har jättemycket energi att göra av med på såna här projekt men det sämsta är att jag är dålig på att slutföra dem.

Catta, jag är otrolig impad av er som fixar och donar med ert hus enda från grunden!!

Men nu ska jag sluta beklaga mig, vi har ju inte ens köpt det och jag kanske låter negativ till det men det är jag absolut inte! Bara lite nervös och uppspelt av allt just nu! Men håll tummarna för oss att vårt bud går igenom!

God natt på er!

 
 
Ingen bild

Cattaa

4 augusti 2010 13:21

Hej gumman. Tack så mycket. En sak att tänka på är att ni hela tiden liggr steget före, så som med räntor, kolla om ni kan betala även om de går upp till 5 % typ. Finns de renoverings behov så går de då att värdera upp huset för att lägganom lånet där med få ner kostnaden. Sedan så är ju ett lån stort sett va alla har idag i stort sett;) de är ju en del att göra med hus men de är samtidigt så kul. Testa annars får ni aldrig vetA. Men ja skulle i re köpa ngt som ja ej kan värdera upp. Då man ej kan vinna på affären. Köper hellre ngt man kan bygga o fixa så sedan värdera o tjäna på. Men klart ni klarar de. Kör på bruden;) pösas catta

 
Ingen bild

Emma

4 augusti 2010 13:38

Jobbigt att man jämt ska få ångest så fort man äter nåt gott =( man oroar sig jämt hur bs ska bli efteråt.. de gör jag vad jag än äter typ.. hatar att se på mätaren så fort de e tvåsiffrigt.. Jag & min sambo köpte hus förra sommarn så vi håller på å grejjar me de för fullt målar m.m De e mkt pill men de blir bra när de blir färdigt =) Var oxå nervös över allt å ta lån å de men de har gått jätte bra =) Lycka till iaf me stugan! hoppas ni får den =)

 
Ingen bild

Fia

5 augusti 2010 18:05

Catta,vår bank rådgivare har räknat med en ränta på upp till 6,5% vilket inte är något problem.Alltså självaste stugan är inte så mycket till värde men självaste tomten är däremot mycket värd!Så ev. om vi rustar upp eller fixar ett helt nytt hus så kan jag garanterat säga att vi skulle gå med vinst.
Emma,ja det är jobbigt med att få ångest över vad man stoppar i sig..Jag får inte ångest av 2 siffrigt direkt, har tyvärr vant mig med såna värden, inte bra:( Men visst, över 20 osv är inte så bra direkt!
Ja vi hoppas vi får stugan, vi la bud på den idag!!!

 
Ingen bild

Emma

5 augusti 2010 18:54

Jag vill väl bara att det ska ligga perfekt hela tiden.. mår som allra bäst vid 5.0-8.0 å när de inte blir de så blir jag besviken på nåt sätt.. men de går ju inte alltid å så e de ju bara.. rekylerna e de som mest ställer till de för mig. Å så måste man få unna sig nåt gott ibland såklart å de e ju inte säkert att de stiger bara för att man tar sig en glass.. Hur mår du/ni bäst av att ligga i bs?

 
Ingen bild

Fia

7 augusti 2010 18:40

Emma, jag mår också bäst kring dom värdena eller typ 6-10 men tyvärr så har min kropp så lätt för att vänja sig med höga värden :(Så det är så dumt för då tänker jag bara: "äsch, 20 i bs, det går snart ner.." Men vissa gånger så mår jag så klart skit av att ligga högt också. Har jag legat perfekt i bs ett tag så kan jag t.o.m reagera när jag börjar närma mig typ 12 i bs och må dåligt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 17 december 2010 06:29

Hädanefter kan ni hitta mig på: http://insulinbella.wordpress.com/ Kände att jag ville göra en snyggare och roligare blogg + utan reklam! Men den nya är fortfarande inte klar i utseendet mm. Så jag håller på att ändrar fram och tillbaka med ...

Av Fia - 15 december 2010 15:08

Idag skulle vi ocg käka julbord med jobbet. Innan hade jag legat på 21 i mitt blodsocker och det hade bara gått ner till 18,9 då vi skulle iväg och käka. Ni som har diabetes vet hur "trevlig" man kan bli när man ligger högt..Jag blir jätte irrite...

Av Fia - 13 december 2010 17:48

Håller på att springer mellan tvättstugan fram & tillbaka. Känner att jag ligger lågt när jag kommit upp i lghten. Och jag tar en av gubbens redbull för att få upp blodsockret! Kors i taket! Man kan visst lära "gamla hundar att sitta" Jag har ju en...

Av Fia - 12 december 2010 09:17

I fredags åkte jag till min kompis och sov kvar där. Kollade idol finalen och drack lite glögg som jag hade tagit med. När jag var på bolaget senast så såg jag Tindras glögg utan tillsatt socker dvs endast 5g kolhydrater per 1 dl. Så jag köpte en...

Av Fia - 8 december 2010 14:57

Var till min lungläkare idag. Jag har eller är ju extremt trött än. Jag ska ju utredas mer om det är struma jag har. Men min lungläkare sa att det kan vara Sarkoidosen för den kan ge en extrem trötthet. Men han ska göra vidare utredningar med mig...

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards