Alla inlägg den 28 augusti 2010

Av Fia - 28 augusti 2010 20:26

Japp sitter här med lågt blodsocker och har äntligen fått i mig en tallrik med mjölk, sylt och cornflakes. Men innan hann jag med detta:

*Kom på att jag behövde tvätta och tvättstugan var ledig så ner dit först med massa tvätt

*Ser att diskmaskinen inte är urplockad så lika bra att göra det också. Men fan vad svårt det är att få sakerna på plats i skåpen osv..men tar jag nåt för att få upp blodsockret? Nix fast en klase bananer är alldeles framför mig..

*Kommer på att marsvinen vill nog ha gurka så fram med gurka och skär upp en massa. Kommer även på att de vill nog ha tomat så tar fram och skär det också åt dem.

*Sätter på tv:n

*Tar äntligen fram mjöken, en skål och cornflakes. Men kommer på att jag ska ta den söta sylten och den bara fastnar i gallret i kylskåpet för burken är så stor men skamm den som ger sig!

*Ätit upp och nu sitter jag här   

Känner ni igen er? Blir ni lika som mig när ni får lågt blodsocker? Ska göra en massa saker och yrar omkring istället för att bara sätta sig ner och äta..Men oj vad viktigt allt annat blir istället  

Av Fia - 28 augusti 2010 15:49

Jag som verkligen ville tillbringa helgen i stugan men istället blir jag hemma i vår lght  

Det började igår kväll med att jag fick ont i huvudet och i ögonen?! Fick ha kalla bomulls tussar över ögonen för jag hade så ont. Säkert nån ögoninflammation.

Sen så börjar jag få lite feber, har 36,8° Jag vet att det inte är högt men eftersom jag b.la äter dom här immunnedsättande medicinerna (cellgifterna) för min lungsjukdom så kan jag inte få feber utan jag blir väldigt lågtempad av dem. Brukar inte ens ligga över 36° längre så nåt skit är på gång.

Har legat och sovit hela dagen och inte orkar gjort nånting och det är inte heller likt mig..

Vill inte bli sjuk!!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards