Alla inlägg den 10 mars 2010

Av Fia - 10 mars 2010 17:15

Denna blogg är min klagomur när jag mår skit över min diabetes.

Men även där mina framgångar i bättre Hba1c skrivs mm.

Men jag känner att jag måste få klaga och skriva hur jag känner.

Jag mäter mig ca 6 ggr per dag. Byter lancett varje gång efter jag stuckit mig, byter infusionssett + insulin i pumpen var 2-3dje dag. Ja jag sköter mig! Men ibland orkar man inte resten som har med diabetesen att göra.

Jag har märkt att jag börjat stressat mycket på jobbet, mitt blodsocker har börjat svängt igen fast jag nu jobbar dagtid. Ibland tänker jag om jag skulle bli sjukskriven 25% igen, jag kanske gick upp till heltid för fort?

Jag äter ju fortfarande alla immunnedsättande mediciner i full dos(cellgifter), jag äter kortison, järntabletter och sen att få ett bra blodsocker på allt detta är inte det enklaste. Min lungsjukdom har jag ju fortfarande men jag mår faktiskt så otroligt mycket bättre nu! Orkar mer och mer men har samtidigt blivit mer och mer trött av mig. Jag ger alltid 110% på mitt jobb men kanske måste lugna ner mig lite.

Trodde lite att järntabletterna skulle hjälpa som min diabetes läkare skrev ut till mig eftersmo jag hade blod/järn brist men jag har inte blivit "piggare" av dem.

Jag var på jobbet hela dagen men folk frågade mig flera gånger hur jag mådde för jag var blek och inte mitt vanliga spralliga jag. Fick förklara att jag legat väldigt högt inatt och att jag mår dåligt dagen efter. Vid lunch gick jag iväg själv, orkade verkligen inte med nåt folk då. Var så skönt att komma iväg, bara få vara för sig själv.

Nu ska jag lägga mig en stund, måste få vila.

Av Fia - 10 mars 2010 07:06

Igår kväll åt jag lite popcorn. Fick värsta magontet, tänkte att nu får jag nåt j-vla njurstens anfall eller nåt.. Hade verkligen skitont men det gick över på några minuter. Gick och la mig efter det.

Inatt vaknade jag och kände mig verkligen seg och konstig.

Kollade blodsockret som låg på HI ( High, det går inte att mäta mer för det är så högt så det var över 33)

Upp och leta fram pennan, tog 10e, bytte infusionssettet till pumpen också om det skulle vara något fel på det)

Deckade sen direkt.

Nu på morgonen låg jag på 3,6 iaf så det har ju gått ner bra. Men jag är så seg nu, funderade på att stanna hemma från jobbet men nu har jag fått i mig frukost så det känns bättre nu.

Men ville bara skriva att jag blir galen på den här sjukdomen ibland.

Varför jag hamnade på HI vet jag inte heller, får inte ihop det..

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards