Direktlänk till inlägg 10 mars 2010

Skit diabetes!

Av Fia - 10 mars 2010 07:06

Igår kväll åt jag lite popcorn. Fick värsta magontet, tänkte att nu får jag nåt j-vla njurstens anfall eller nåt.. Hade verkligen skitont men det gick över på några minuter. Gick och la mig efter det.

Inatt vaknade jag och kände mig verkligen seg och konstig.

Kollade blodsockret som låg på HI ( High, det går inte att mäta mer för det är så högt så det var över 33)

Upp och leta fram pennan, tog 10e, bytte infusionssettet till pumpen också om det skulle vara något fel på det)

Deckade sen direkt.

Nu på morgonen låg jag på 3,6 iaf så det har ju gått ner bra. Men jag är så seg nu, funderade på att stanna hemma från jobbet men nu har jag fått i mig frukost så det känns bättre nu.

Men ville bara skriva att jag blir galen på den här sjukdomen ibland.

Varför jag hamnade på HI vet jag inte heller, får inte ihop det..

 
 
Ingen bild

Diabetes typ 1

10 mars 2010 14:48

Mätte du dig på kvällen?;) jah menar om du hade skit ont i magen var inte dt för att du hade lite väl högt värde redan då?? jag brukar nämligen få ont i magen vid höga värden. hahhaha nu känner jag mig tyken som undrar om du inte mätt dig innan... för jag själv HATAR när folk klagar, va fan hur lite man än anstränger sig gör man mer än många andra gör, å vad tjänar man på det?? JO inte ett skit mer än att man får samma förutsättningar som alla andra!! kännde jag behövde skriva av mig!! ;P

 
johanna

johanna

10 mars 2010 16:14

Håller med dig om att det är en skit sjukdom =) jag kan oxå få riktigt ont i magen när jag äter popcorn.Nåt skumt me d....

http://www.novaj.blogg.se

 
Ingen bild

Fia

10 mars 2010 17:13

Svar till diabetes typ 1. Jag låg på 7,4 vid 18:30 och sedan åt jag 2 smörgåsar vid 20-tiden och tog 4e då. Tog även insulin till popcorna. Så jag har inte slarvat eller inte "orkat skött mig". Visst, jag låg säkert redan högt då jag fick ont i magen men det var inte sånt magont som jag brukar få då + vad skulle jag ha stigit av? Så jag har all rätt att klaga :p Jag tar ca 6 blodprov per dag så jag struntar inte i det.
Johanna, ja nåt skumt är det med popcorn ;)

 
catta

catta

11 mars 2010 10:47

hej snorpan!
vad jobbigt. dessa problem hade ja jämt med pumpen fast då var de ej stopp i pumpen, hade stål nålar..

Nu med penna mår ja toppen igen, dock känningar mer! heehe men hellre de än ketonadioser....

hoppas du mår bra. håller så med dig i inlägget om skit diabetes. vilekn sjukdom vi har:(

kram catta

http://www.diabetesochtraning.blogg.se

 
Ingen bild

Fia

12 mars 2010 12:55

Catta, ja diabetesen är inte lätt alla gånger.
Skönt att det fungerar bättre med pennorna igen! Ja hellre känningar än ketoner ;)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 17 december 2010 06:29

Hädanefter kan ni hitta mig på: http://insulinbella.wordpress.com/ Kände att jag ville göra en snyggare och roligare blogg + utan reklam! Men den nya är fortfarande inte klar i utseendet mm. Så jag håller på att ändrar fram och tillbaka med ...

Av Fia - 15 december 2010 15:08

Idag skulle vi ocg käka julbord med jobbet. Innan hade jag legat på 21 i mitt blodsocker och det hade bara gått ner till 18,9 då vi skulle iväg och käka. Ni som har diabetes vet hur "trevlig" man kan bli när man ligger högt..Jag blir jätte irrite...

Av Fia - 13 december 2010 17:48

Håller på att springer mellan tvättstugan fram & tillbaka. Känner att jag ligger lågt när jag kommit upp i lghten. Och jag tar en av gubbens redbull för att få upp blodsockret! Kors i taket! Man kan visst lära "gamla hundar att sitta" Jag har ju en...

Av Fia - 12 december 2010 09:17

I fredags åkte jag till min kompis och sov kvar där. Kollade idol finalen och drack lite glögg som jag hade tagit med. När jag var på bolaget senast så såg jag Tindras glögg utan tillsatt socker dvs endast 5g kolhydrater per 1 dl. Så jag köpte en...

Av Fia - 8 december 2010 14:57

Var till min lungläkare idag. Jag har eller är ju extremt trött än. Jag ska ju utredas mer om det är struma jag har. Men min lungläkare sa att det kan vara Sarkoidosen för den kan ge en extrem trötthet. Men han ska göra vidare utredningar med mig...

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards