Alla inlägg den 13 mars 2010

Av Fia - 13 mars 2010 15:19

Jag blev så upprörd som sagt över vad han Ola Lustig på Rix fm sa om oss med diabetes, särskilt det när han jämför oss med knarkare.

Så nu har jag kontaktat både aftonbladet och Expressen på deras mail där man kan tipsa dem! Nu kommer det säkert inte bli något ang. detta men man kan alltid försöka!

Jag känner bara att han får ta och ge oss en ursäkt.

Jag har full respekt och förståelse över personer med sprutfobi men att uttala sig som han gör är inte schyst!

Av Fia - 13 mars 2010 12:51

Hittade på Cattas blogg om vad Ola Lustig på Rix fm har uttalat sig om personer med diabetes.

Lyssna här (skriv in ordet diabetes där man kan söka så kommer det programmet upp)

Hur kan man ens jämföra en person med diabetes med knarkare???

Sånt här gör mig så jävla ledsen och förbannad!

Jag slängde iväg ett mail till honom vilket jag tycker ni kan göra med.

Här är den sidan ni kan kontakta honom.

Jag skrev b.la att jag blev upprörd och ledsen men även att jag förstår att det finns spruträdda personer men hur många personer med diabetes tar inte sitt insulin väldigt diskret??? Alla jag känner gör det! Sen så tar vi inte sprutor längre (ok några få) utan vi har diskreta insulinpennor som inte ens ser ut som sprutor längre!

Och hur kul är det om en tonåring med diabetes lyssnar på honom och börjar skämmas över sin diabetes och bli jämförd med en knarkare???  

Nä fy fan vad arg jag är!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards