Direktlänk till inlägg 12 mars 2010

Sjukskrivit mig

Av Fia - 12 mars 2010 12:55

Ja imorse så sjukskrev jag mig faktiskt från jobbet.

Låg på 20 i mitt blodsocker imorse och hade ont i magen.

Jag åt 3 pannkakor igår kväll, tog 8e. När jag la mig sen låg jag på 8,8 så jag tänkte att mitt bs kommer att ligga ok imorgon bitti men icke.

Kände bara att jag orkar inte med en till sån dag på jobbet med magont och okoncentrerad så jag sjukanmälde mig.

Var på lönesamtal igår med min förra chef. Han sa att jag måste ta vara på mig, ta det lugnt och tänka på min hälsa även om jag vill väl med att komma till jobbet fast jag mår dåligt. Det är bara jag själv som blir straffad.

Så jag tänkte imorse på vad han hade sagt.

Annars gick lönesamtaet väldigt bra! Han har vart så nöjd när jag arbetade på gruppboendet så det var bara positivt   

Just nu har jag ju ett vikariat inom samma stadsdel så jag har en annan chef men eftersom lönesamtal är för året som gått så fick jag ha det med min förra chef.


Nu ligger jag förresten på 5,4 i blodsocker!!  

 
 
Moa

Moa

12 mars 2010 14:09

Aja, vad tråkigt att du mår dåligt! Men det är bra att ta det lite lugnt ett tag =)

Jo, eller hur! Det är ju inte för att "jävlas" som många verkar tro. Helt galna blir en del. Men aja, då har man försökt iaf..

Tinka är 75 chihuahua & 25 JRT. Bara hennes mamma som har lite Jack russel i sig. Så hon ser typ ut som en chihuahua tycker jag ;)

http://mmooag.blogg.se

 
Molntuss

Molntuss

13 mars 2010 12:26

Jag gillar din blogg!
Jag är själv diabetiker sen 1986 och använder insulinpump!
Jag forsätter följa din blogg!

KRAM

http://molntuss-angelica.blogspot.com

 
Ingen bild

Fia

13 mars 2010 13:05

Moa, ja Tinka ser mest ut som en chihuahua :) Ska lägga upp ett kort på Max (hunden jag brukar rasta) nån dag!
Molntuss, kul att du hittat hit! Vad har du för pump?
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 17 december 2010 06:29

Hädanefter kan ni hitta mig på: http://insulinbella.wordpress.com/ Kände att jag ville göra en snyggare och roligare blogg + utan reklam! Men den nya är fortfarande inte klar i utseendet mm. Så jag håller på att ändrar fram och tillbaka med ...

Av Fia - 15 december 2010 15:08

Idag skulle vi ocg käka julbord med jobbet. Innan hade jag legat på 21 i mitt blodsocker och det hade bara gått ner till 18,9 då vi skulle iväg och käka. Ni som har diabetes vet hur "trevlig" man kan bli när man ligger högt..Jag blir jätte irrite...

Av Fia - 13 december 2010 17:48

Håller på att springer mellan tvättstugan fram & tillbaka. Känner att jag ligger lågt när jag kommit upp i lghten. Och jag tar en av gubbens redbull för att få upp blodsockret! Kors i taket! Man kan visst lära "gamla hundar att sitta" Jag har ju en...

Av Fia - 12 december 2010 09:17

I fredags åkte jag till min kompis och sov kvar där. Kollade idol finalen och drack lite glögg som jag hade tagit med. När jag var på bolaget senast så såg jag Tindras glögg utan tillsatt socker dvs endast 5g kolhydrater per 1 dl. Så jag köpte en...

Av Fia - 8 december 2010 14:57

Var till min lungläkare idag. Jag har eller är ju extremt trött än. Jag ska ju utredas mer om det är struma jag har. Men min lungläkare sa att det kan vara Sarkoidosen för den kan ge en extrem trötthet. Men han ska göra vidare utredningar med mig...

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards