Alla inlägg den 30 december 2008

Av Fia - 30 december 2008 17:02

Slumrade till ett tag för jag har haft sån huvudvärk nu på em. Går upp, tar bs 8,5 helt ok, gör iordning mat för jag tänkte åka iväg på vattenspinning/box som börjar halv åtta..trodde jag.. Börjar nu 17:30!!! Fan vad idiotiskt av mig att inte kolla upp vilken tid passet var. Jag ar helt inställd på att det var kl:19:30. Jag som inte har tränat på en evighet, jag hade verkligen sett fram emot det här! Hade en sån här "prova på tränings biljett" på det stället jag tänkte åka till som går ut imorgon så den hann jag inte använda :(

Tänkte först om jag hinner slänga mig i bilen dit men det är typ på andra sidan stan så det blir för stressigt.

Ni som inte provat vattengympa gör det. Skitkul! Visst är det en massa tanter men om man går på tex vattenspinning/boxning/cross så är det betydligt fler unga med. Sen så tar det jävligt bra också, träningsvärken kommer efteråt som bara den!

Nu ska jag fortsätta sura :p

Av Fia - 30 december 2008 11:16

Så skönt att vara hemma igen! Få träffa min älskling igen, vad jag har saknat honom! En hel vecka har vi varit ifrån varandra! Mina små marsvin fick komma upp och ha en liten julafton igår kväll,haha. Har haft marsvin sen jag var jätte liten, är nog ett litet marsvins freak jag :p


Innan jag satt mig på tåget så hade jag med min systerson som är 2,5år på stan. Tog med han in på ett Thai ställe där vi åt lunch. Han är så söt, gud vad jag älskar den lilla människan! Han ville inte att jag skulle åka hem till Gbg, tror du ens hjärta smälter då eller?

Innan jag gick på tåget sen låg jag på 4,9, gick in på pressbyrån & köpte en banan, låg sen på 8,6 & efter ytterligare 1,5h på 7,6 så det fungerade bra att äta en banan Catta :o) (vilket tjat det är om banan i den här bloggen,haha)


Imorse eller vaknade nyss..låg jag på 5,2! Så skönt att vakna upp och ligga perfekt i bs! Hela dagen känns underbar då! Det är så bra med pump för då behöver man inte sätta klockan på ringning för att gå upp & ta sitt långverkande insulin. Jag hade Lantus innan & jag fick lov att ta det på både morgon & kväll för det räckte inte 24h på mig.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<<
December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards