Alla inlägg den 26 december 2008

Av Fia - 26 december 2008 11:29

Inatt när jag skulle sova så kunde jag inte somna. Ville verkligen sova, var jättetrött men det gick inte. Efter att ha legat vaken & stirrat i taket i en evighet så tog jag ett bs eftersom jag visste att egentligen så var mitt bs på väg ner och därför kunde jag inte sova. Låg på 4,1 så jag var upp och åt ett äpple.( duktigt av mig att bara äta ett äpple, brukar kunna möla i mig rätt mycket när jag är låg). Jag hatar när man får lågt bs när man ska sova, jag försöker verkligen förtränga men den känslan man får i kroppen säger: Gå upp & ät. Jag ska ju inte klaga att jag känner av när mitt bs är på väg ner men det är så jobbigt, varför kan man inte bara få sova när man lagt sig?


Imorse ringde en kompis & ville ha med mig ut på rean. Åt havregrynsgröt (nu har mitt nyttiga liv verkligen börjat) och slängde på mig kläderna och blev hämtad. Nu blev det bara en kort vända för min kompis skulle börja jobba till kl 12. Väl inne i affärerna så börjar min syn försvinna,bli grumlig & jag börjar svettas, får en dunderkänning så klart! Så det var bara att få tag på nåt sött fort så det blev en Trocadero mmm så gott :)

Jag är väldigt dålig att ha druvsocker med mig, gillar inte det, köper hellre nån god dricka när jag har känning.

Nu ska jag äta veggkorv & potatis så jag har mat i magen när jag ska åka med syrran på rean lite senare!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<<
December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards