Alla inlägg den 27 december 2008

Av Fia - 27 december 2008 23:26

Nu har jag tillbringat över 7 timmar med en massa släktingar. Det har vart trevligt men det blir lite intensivt när man ska hinna träffa alla under några dagar & vara social. Jag & min kusin från Bryssel delade en flaska vitt vin innan vi gick ut & åt så man var lite gladare & vågade prata lite mer engelska med släkten från USA. ( eller det är några släktingar till min farmor som ho har hittat där borta som hon fått kontakt med)

Iaf så vill jag åka till dom i USA den här sommaren så jag försöker övertala gubben min att vi ska åka dit & att vi får bo hemma hos dem, de har ett stort hus så vi får plats. Dom är så gulliga & har köpt en bröllopspresent till oss från USA som de släpat med sig hit. Vi gifte oss sommaren-07, fick en jätte söt/fin liten te/capuccino? servis av dem. Gillade den faktiskt!


Tyvärr så ligger min gubbe hemma i Gbg med influensan, stackarn.. Men på måndag åker jag hem igen till Gbg. Saknar honom jättemycket!! Han skulle också ha kommit upp nu till mig här hos mina föräldrar.


Nu tillbaka till middagen. Jag var så duktig & åt bara varmrätten! Fast det var väl inte det nyttigaste lax, sås & pommes..men mätt blev jag! Men! De andra åt massa smarriga efterrätter! Men jag höll mig!! Lika hemma hos farmor, det var banankaka, bullar, kakor mm men jag åt ingenting av det! Tog ett kort på min kusins efterrätt, den såg sååå god ut!


God natt på er!


Av Fia - 27 december 2008 13:45

Igår var jag med min mamma, pappa & syster ut på rean. Hittade ingenting som var nersatt men dock till fullpris :p Så det blev en snygg lila, svart rutig kjol med en snygg tröja till, en vanlig huvtröja & en jacka (jackan betalade min mamma&pappa, tur man har så snälla föräldrar :)

Blev bjudna på middag hemma hos mina föräldrar igår, en massa gott, olika  vegetariska pajer mm. Jag tog extra mycket insulin för jag vet hur mitt bs brukar bli efter jag käkat paj. (ok det kanske inte är så nyttigt med paj men jag har än inte ätit nåt onyttigt som choklad, godis eller chips mm)

Iaf så låg jag bra hela kvällen fram tills jag skulle lägga mig, då kom känning jättefort, var nere på 2,7  så då var det bara till att äta igen då. Nu blev det en sån där "dum känning" då man skulle kunna äta upp hela kylskåpet ni vet säkert vad jag menar. Jag åt yoghurt, musli, 2 rostade mackor & drack vanlig sockrad dricka.. Lite väl överdrivet när man tänker efter men just då tror man nästan att man ska dö. Innerst inne så vet jag att jag inte kommer att dö men man tänker inte så klart just då :p

Men efter ett tag så tog jag 5e extra insulin för att förhindra en rekyl & imorse vaknade jag på 8,4 så det var inte dåligt!


Är förresten hemma i min gamla hemstad där jag är uppväxt så nu över jul så kommer alla släktingar hem b la från Bryssel, Frankrike, USA så det är kul att vi kan ses allihopa! Vi ska ha en släktträff ikväll & jag + några till tänkte dricka lite vin innan vi ska ut och äta. Så jag har köpt en flaska Guntrum, ett sött gott vitt vin. Vitt vin brukar gå jättebra för mig att dricka, mitt bs ligger jättebra av vitt. Rött däremot höjer för mig & jag blir så dålig dagen efter :p


Ha en bra kväll allihop!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<<
December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards