Alla inlägg den 28 december 2008

Av Fia - 28 december 2008 19:55

Nu har jag fasiken legat bra i mitt bs hela dagen förutom imorse! Var ute & gick en rask promenad på 30 min innan frukost, bra gjort av mig som avskyr att promenera, det är så tråkigt tycker jag!

 Åkte med släkten & åt lunch. Det var typ på ett hotell så där fanns det sparkar att låna så vi åkte iväg med dom. Det var jättekul! Har inte åkt spark sen jag var liten! Det är ett kort på mig & min farmor som får skjuts av mig, min farmor är 82 år men pigg som bara den! Hoppas man ärver hennes gener :p

Det var två matträtter man kunde ta av men jag äter inte kött så det fick bli fisk (äter fisk men ej kött eller kyckling) för mig men det var potatismos till så jag blev lite "skraj". Mitt bs tål verkligen inte potatismos, det stiger som bara den av det! Men jag tog nog inte mer än 1-1,5 dl potatismos & en massa extra insulin & mitt bs hamnade på det fina värdet 6,6 efteråt! Sen åt jag ingen efterrätt idag heller!!Fan vad jag är bra :p

 Sen så finns det massa god choklad här hemma hos mina föräldrar t ex Ferrero choklad som jag älskar men har inte tagit en endast av dem!


Av Fia - 28 december 2008 08:58

Blir sååå trött på diabetesen!!!! Inatt var jag nere på 2,3 så det blev lite yoghurt & musli men antagligen för mycket för jag låg på 15.6 när jag vaknade fast jag tog iaf 2e extra efteråt. Fanns ingen banan hemma Catta så jag kunde inte testa att bara ta det..

Jag blir så besviken & trött på mig själv att aldrig kunna ligga bra. Men samtidigt så äter jag helt annorlunda när jag är uppe hos mina föräldrar, man följer inte sina vanliga rutiner eller äter lika mat. Men visst ligger jag åt helskotta i bs hemma också men nu vill jag verkligen åka hem!! Så imorgon ska det bli så skönt att sätta sig på tåget hem igen!


Idag ska vi åka iväg 12 pers & äta lunch på nåt ställe som ligger ca 6-8 mil härifrån så amerikarnarna får se nåt annat än den här hålan.

Nä nu ska jag slänga på mig kläderna & gå ut och gå innan frukost! 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<<
December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards