Direktlänk till inlägg 4 oktober 2009

Kanelbullar & bra blodsocker

Av Fia - 4 oktober 2009 22:29

 

Idag har det ju vart kanelbullens dag.Kanske lite fjantigt att fira det men det bakades på mitt jobb för fullt idag. Det blev både vegan kanelbullar och vanliga kanelbullar. Åt 3 bullar på jobbet innan jag stack hem och när jag kom hem så hade svärfar vart förbi och lämnat kanelbullar också! Så då blev det en till! Och gissa vad jag ligger på nu!? 6,1Glad

Men har tagit totalt 7,5e till alla bullarna. Vilket är rätt mycket tycker jag men det blev ju perfekt bs!

Imorgon börjar min praktik som jag ska ha i 6 veckor. Rätt skönt med ett break från jobbet. Eftersom min arbetsgivare betalar utbildningen så får jag vanlig lön under praktiken också vilket är skitbra! Dom andra i min klass får ta tjänstledigt/semester eller jobbar extra på sitt ordinarie arbete så jag har verkligen tur att få betalt så jag slipper känna den stressen ang. ekonomin!

Just ja, var ju på laserdome igår! Var skitkul! Har värsta träningsvärken i mina lår idag! Men rätt skönt att ha det. Efteråt så blev vi ett gäng som gick ut och åt. Inne på restaurangen så fanns det en skål godis och alla ungarna ville ju så klart ha! En liten kille började säga till sin mamma: Mamma, mamma, jag ligger lågt! Mamman sa: Men då brukar du vara kritvit i ansiktet (lillkillen var helt röd efter allt springandes på laserdomen) Sen insåg mamman att han försökte lura till sig lite godis. Dom är så charmiga & smarta dom småttingarna som har diabetes!Tungan ute Men alla tror jag tog med sig lite godis hem iaf! Var iaf en lyckad em/kväll!


 
 
Camilla

Camilla

4 oktober 2009 23:15

7,5 enheter insulin till så många bullar då hade jag varit glad! Jag hade behövt mer 10 insulin. Har lätt för att gå upp i vikt med så borde väl ha något med de att göra. Orättvist :P Själv har man inte ätit en enda liten kanellbulle idag för de är så orättvist. Räcker jag tar en smula så svullar jag. haha nej men nu överdrev jag men du förstår.

http://www.camilladiabetes.blogg.se

 
Ingen bild

Fia

5 oktober 2009 11:00

Var förbi jobbet en sväng nu i morse och det fanns bullar kvar så det slank ner en till..farligt farligt :p Jag svullnar upp lite också av alla bullarna men så får det va, bullarna är värda att man ser ut/känner sig som en flodhäst ;)

 
catta

catta

6 oktober 2009 19:23

åå vad kul att bs låg bra! vet ej ännu inte hur mycket ja behöver till det"! åt inga!

just nu mixar ja lite fram o tbsx innan ja hittar mina doiser!
men de har gått bra. lte kul att man kan gå in på daglig dos o se hur mycket man tagit under dagarna samman lagt!

visst var de animas du hade! vad o hur mycket tar du sammanlagt?
pööös catta

http://www.diabetesochtraning.blogg.se

 
Ingen bild

Fia

6 oktober 2009 22:28

Hej Catta! Nä jag har en cozmo men dom ska ju sluta med den så då ska jag få välja ett annat pump märke men det dröjer nog ett tag till. Idag har jag tagit totalt 28,49e varav 15,5e till måltider & 12,99 i basal. Igår totalt 34,75e varav måltid 17,5e, korrigering 3,40e och basal 13,85e
Brukar ligga runt ca 30e totalt under ett dygn.
Kram

 
Ingen bild

catta

7 oktober 2009 20:54

ååå kul att veta! man e lite nyfiken ju!
ja ligger nog med där omkring! men nu de senaste dagarna har varit katastrof pga sjukhusbesöket!


pöös catta

 
Moa

Moa

9 oktober 2009 19:30

Hej=)
Klart man måste fira den!
Bra med marsvinen?

http://mmooag.blogg.se

 
Ingen bild

catta

16 oktober 2009 17:04

hej gumman!
tack för ditt inlägg. alltid lär ja mig ngt av dig!
du har en hel del att komma mred till mig! :)

ja har bägge mjuka o stål. gillade från början stål bäst. man känner sig säker på ngt sätt!

men nu har ja testat de mjuka. kommmer köra med stål tror jag. men bra att ha bägge!!!

INGEN HAR SAGT TILL MIG ATT TA sprutor när de e högt! bra . skall tänka på det!

faan va känsligare ma ne med pump då! hehehee. hur går de för dig nu då???

pöös catta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 17 december 2010 06:29

Hädanefter kan ni hitta mig på: http://insulinbella.wordpress.com/ Kände att jag ville göra en snyggare och roligare blogg + utan reklam! Men den nya är fortfarande inte klar i utseendet mm. Så jag håller på att ändrar fram och tillbaka med ...

Av Fia - 15 december 2010 15:08

Idag skulle vi ocg käka julbord med jobbet. Innan hade jag legat på 21 i mitt blodsocker och det hade bara gått ner till 18,9 då vi skulle iväg och käka. Ni som har diabetes vet hur "trevlig" man kan bli när man ligger högt..Jag blir jätte irrite...

Av Fia - 13 december 2010 17:48

Håller på att springer mellan tvättstugan fram & tillbaka. Känner att jag ligger lågt när jag kommit upp i lghten. Och jag tar en av gubbens redbull för att få upp blodsockret! Kors i taket! Man kan visst lära "gamla hundar att sitta" Jag har ju en...

Av Fia - 12 december 2010 09:17

I fredags åkte jag till min kompis och sov kvar där. Kollade idol finalen och drack lite glögg som jag hade tagit med. När jag var på bolaget senast så såg jag Tindras glögg utan tillsatt socker dvs endast 5g kolhydrater per 1 dl. Så jag köpte en...

Av Fia - 8 december 2010 14:57

Var till min lungläkare idag. Jag har eller är ju extremt trött än. Jag ska ju utredas mer om det är struma jag har. Men min lungläkare sa att det kan vara Sarkoidosen för den kan ge en extrem trötthet. Men han ska göra vidare utredningar med mig...

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards