Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Fia - 19 oktober 2009 20:53

Glömde skriva att jag har vaccinerat mig idag. Jag var utanför vårdcentralen 20 min innan dom öppnade för jag tänkte att det kommer att vara massa folk där. Så fel jag hade! Ttalt var vi till slut 5 personer i väntrummet och jag var den första som fick vaccinet! Kände mig lite som ett försöksdjur. Men allt gick bara bra. Känns som man har lite träningsvärk i armen bara.

Jag har dom senaste 4 åren tagit vaccination för den vanliga influensan men den trodde dom inte att man kunde vaccinera sig mot förrän i början av januari!

Eftersom jag både har diabetes typ1 och en lungsjukdom som jag äter immunnedsättande mediciner för så ligger jag i riskzonen så för mig var valet självklart att vaccinera mig! Sen att folk snackar om kvicksilvret i vaccinet, vi får i oss lika mycket kvicksilver i maten på en vecka.. Sen så bryr sig inte folk om vilka e-ämnen och andra kemikalier dom stoppar i sig själva och sina barn men vaccinera sig ska dom inte..Men det är ju upp till var och en som sagt men skyll inte på kvicksilvret då, kom med nåt bättre Tungan ute

Tack för mig!


Av Fia - 19 oktober 2009 20:38

Är det ingen som tar med penna när dom ligger högt i bs som har pump? Skrev det på Cattas blogg och hon hade inte fått lära sig det.. På mitt sjukhus så lär vi oss det för att inte riskera att hamna i ketoacidos.

Så om jag ligger över 15 i bs så brukar jag oftast ta extra med pennan så det inte är nåt knas med infusionssettet lr liknande. För som det hänt mig många ggr så har nålen vikt sig inne i magen & då har inte pumpen larmat. Numera har jag stålkanyl och har inte vart med om några fler såna incidenter tack och lov!

Just nu är jag ute på 6 veckors praktik. Är på dagtid, mitt bs ligger helt fantastiskt mot förut! Så jäkla skönt att vakna på mornarna med ett bs mellan 5-8 Glad

Har även haft möte med försäkringskassan, min chef mfl. Min chef måste ordna ett dagtidsjobb åt mig och jag känner själv att det är det jag behöver nu. Så vi får se vart jag hamnar.

Men jag mår mycket mycket bättre mot vad jag har gjort på väldigt länge så det går åt rätt håll!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards